close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פתרונות ריח מתקדמים למקומות הומי אדם

מערכת שורשכו תמוז, תשעז20/07/2017

כאשר מצטופפים אנשים רבים כל כך במקומות קטנים ולעיתים ממש צפופים, יש לבצע התאמות מסוימות על מנת שיהיה נעים לשהות באותו חלל...

תגיות:
צילום: graphicstock
במקומות רבים כיום, וכך גם בקרב קהילות מקומיות רבות, ניתן למצוא מקומות בהם מצטופפים יחדיו הרבה מאוד אנשים, בין אם מדובר בעשרות אנשים בחדר קטן, מאות אנשים באולם בינוני או אלפי אנשים בבניינים, חצרות ושאר מקומות. אנשים מהקהילה החרדית והדתית מכירים את המצב היטב – בתי כנסת, חצרות של רבנים מובילים ואפילו בתים של משפחות ברוכות ילדים המארחים את המשפחה המורחבת המונה כמה עשרות אנשים מדי שבוע.

כאשר מצטופפים אנשים רבים כל כך במקומות קטנים ולעיתים ממש צפופים, יש לבצע התאמות מסוימות על מנת שיהיה נעים לשהות באותו חלל, ולכולם תהיה חוויה טובה. לכן, ניתן למצוא שימוש הולך וגובר, הן בתוך קהילות דתיות וכו' אך גם כמובן באינספור מקומות בעולם החילוני (מקומות עבודה הומי אדם, היכלים לכנסים ואירועים, בתי ספר וכו') שימוש בפתרונות ריח מתקדמים. מה כוללים פתרונות אלו ומהי הבעיה בה הם באים לטפל?

פתרונות יעילים לבעיות ריח ויצירת ריחות נעימים
לפני שנסביר על הפתרון, נפרט קודם בדבר הבעיה המדוברת – כאשר מצטופפים יחדיו כל כך הרבה אנשים כמו בדוגמאות שהבאנו (מבתי כנסת ועד למקומות עבודה הומי אדם), עלולה להיווצר בעיה של ריחות. מדובר בבעיה טבעית המוכרת לכל מי ששהה במקום צפוף והומה אדם לאורך זמן. במידה ומערכת האוורור והמיזוג באותו מקום אינה חזקה מספיק על מנת לאוורר את החלל באופן מהיר וטוב, עלולים להיווצר ריחות בלתי נעימים, כמו גם הרגשה של מחנק.

נטרול ריחות רעים ומערכות להפצת ריח נעים
מכיוון שבעיות אלו נפוצות במגוון עצום של מקומות בארץ ובעולם (בתי עסק, משרדים, בתי ספר, תחנות רכבת וכלי תחבורה ציבוריים, מקומות לאירועים, בתי כנסת והרשימה נמשכת...), פותחו פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לסוגיה זו. פתרונות אלו פועלים בשני מישורים – הראשון הוא נטרול של ריחות בלתי נעימים בדרכים שונות, והמישור השני הוא הפצה אקטיבית של ריחות נעימים.
את נטרול הריחות הבלתי נעימים משיגי באמצעות כלים שונים, בהתאם לנסיבות בכל מקרה ומקרה. כתלות במקורות הריחות הבלתי נעימים, כך מטפלים במקור הבעיה, ומכינים את השטח על מנת להחליפם בניחוחות רעננים ונעימים יותר, למשל על ידי נטרול מקור הריח הרע, חיזוק מערכת האוורור, טיפול במקורות של רטיבות או עובש וכו'.

את ההפצה האקטיבית של ריחות נעימים משיגים באמצעות מערכות הפצת ריח מתקדמות שונות. מפיצי ריח אוטומטיים משמשים על מנת להפיץ ניחוח מסוג מסוים, במינונים מדויקים ובמיקומים אסטרטגיים. כפי שניתן להבין, מדובר בתחום מקצועי ומפותח לכל דבר ועניין. לא מספיק פשוט להתקין מפיצי ריח בסיסיים – יש לאבחן את מקור הריחות הבלתי נעימים ולנטרל אותם, ולאחר מכן לתכנן מערכת הפצת ריח מקצועית המתחשבת במבנה המקום, במיקום מערכת האוורור, בכמות האנשים המבקרת באותו מקום מדי יום וכו'.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה